Psikiyatri Nedir?

Psikiyatri Nedir? | Çanakkale Psikiyatrist

Psikiyatri Nedir?

Psikiyatri, ruh sağlığı sorunlarının teşhisi, tedavisi ve önlenmesi ile ilgilenen tıbbi bir alandır. Psikiyatride çalışan bir doktora psikiyatrist denir.

Psikologlar ve danışmanlar gibi diğer akıl sağlığı uzmanlarının aksine, psikiyatristler, psikiyatri alanında uzmanlaşmayı seçmiş tıbbi olarak kalifiye doktorlar olmalıdır. Bu, ilaç yazabilecekleri ve diğer tedavi yöntemlerini önerebilecekleri anlamına gelir.

Psikiyatri nedir ve psikiyatrinin amacı nedir?

Psikiyatrinin Amacı Nedir?

Birincil amacı, zihinsel bozuklukla ilişkili ıstırabın giderilmesi ve zihinsel sağlığın iyileştirilmesidir. Psikiyatri tıbbi bir yaklaşım benimser ancak biyolojik, psikolojik ve sosyal veya kültürel perspektifleri hesaba katabilir. İlaç tedavisi veya daha seyrek olarak çeşitli psikoterapi biçimleri uygulanabilir. Psikiyatristler tıp doktorlarıdır ve ilaç kullanımı da dahil olmak üzere ruhsal bozukluklara biyomedikal yaklaşımı kullanarak akıl hastalıklarının tedavisi uygulayabilirler. Psikiyatri nedir ve Psikiyatristler hangi koşulları tedavi edebilir?

Psikiyatristler hangi koşulları tedavi edebilir?

Bir psikiyatrist tarafından teşhis ve tedavi edilebilen ruh sağlığı hastalıkları, kaygı, fobiler, obsesif kompulsif bozukluk (OKB), travma sonrası stres bozukluğu (PTSD), kişilik bozuklukları, şizofreni ve paranoya, depresyon ve bipolar bozukluk, demans ve Alzheimer hastalığı, anoreksi ve bulimia gibi yeme bozuklukları, uykusuzluk gibi uyku bozuklukları ve uyuşturucu veya alkol kötüye kullanımı gibi bağımlılıklardır. Psikiyatri nedir ve psikiyatrinin çeşitleri nelerdir?

Psikiyatristler ayrıca uzun süreli, ağrılı veya ölümcül fiziksel sağlık sorunları olan kişiler için psikolojik destek sağlayabilir. Bir psikiyatrist önce hastanın durumunun kapsamlı ve kesin bir incelemesini yapacak ve daha sonra onlar için mevcut olan çeşitli tedavi yöntemlerinden herhangi birini kullanacaktır. Bunlara psikoterapi, yaşam tarzı dönüşümü ve psikofarmakoloji dahildir.

Psikoterapi

Duruma bağlı olarak, bir psikiyatrist psikoterapiyi ilk ve en yaygın tedavi şekli olarak kullanabilir. Burada, hastaya sorunları üzerinde özgürce konuşabilecekleri ve birlikte çözümler keşfedebilecekleri destekleyici bir ortam sağlayacaktır. Psikiyatrist önce hastanın hastalığını değerlendirir ve ardından hastayı hastalığın yoğunluk düzeyine göre tedavi eder.

Psikofarmakoloji

Burada doktor, reçete yazacak en iyi tıbbi tedavi yöntemini belirlemek için büyük olasılıkla hastanın rahatsızlığını değerlendirecektir. Bununla birlikte, psikiyatrist ilacı hastaya zorlamaz, sadece onları faydaları konusunda tavsiye eder ve eğitir, bu nedenle en nihayetinde ilacı alıp almama kararı hastanın kendisine aittir. Ancak doktorların reçeteyi yazmadan önce tıbbi geçmişleri ve ele alınması gereken semptomlar gibi birçok faktörü dikkate aldıklarından emin olabilirsiniz.

Yaşam Tarzınızı ve Davranışınızı Değiştirmeye Yardımcı Olmak

Bir psikiyatrist, bir hastanın yaşam tarzını değerlendirmeye yardımcı olabilir ve hastanın durumuna yardımcı olabilecek faktörleri işaret edebilir. Örneğin, depresyondan muzdarip hastalar genellikle kendilerini izole edebilir ve diyetlerine çok fazla dikkat etmeme veya egzersiz gibi herhangi bir fiziksel aktivitede bulunma eğiliminde olabilirler. Bir psikiyatrist, bu faktörleri değerlendirmeye ve kişiselleştirilmiş bir plan geliştirmeye yardımcı olabilir. Durumunu iyileştirmeye yardımcı olmak için hastayı bu davranışlardan sorumlu olmaya teşvik edecektir.