Ruhsal Hastalıklarda İlaç Tedavisi

Ruhsal Hastalıklarda İlaç Tedavisi | Çanakkale Psikiyatrist

Ruhsal Hastalıklarda İlaç Tedavisi

Günümüzün hayat koşulları ve insanlar aynı olmadığından eşit şartlarda bir şeyler beklemek doğru olmaz. Artan hayat mücadelesi yaşanılan ilişkiler ya da maruz kalınan olaylar sonucunda çoğu insanın zihni dayanamayarak ruhu acı çekmeye başlar ve ortada beden-zihin uyumsuzluğu görülmeye başlar. Bu gibi rahatsızlıklar kontrol altına alınmayıp tedavi edilmezse hasta, hem kendi yaşantısına hem de çevresine ciddi zararlar verme ihtimali doğurmaktadır.

Eğer köklü değişimlerin yaşanılması isteniyorsa bu alanda eğitim almış ve görevlendirilmiş doktorlardan alınması gerekmektedir. Yasal olarak takip edilen ve kontrollü olarak ruhsal hastalıklarda ilaç tedavisi ve uygulanan terapiler çoğu zaman olumlu sonuçlar vermektedir. Geç tedavi ve kontrol altına alınamayan hastanın bu rahatsızlıklardan birine ya da birkaçına sahip olduğu sürece intihar etme oranı yüksektir.

Ruhsal Hastalık Çeşitleri Nelerdir?

Zihin, hala karmakarışık ve çözülemeyen derya denizi olduğundan zihin bede ilişkisi koptuğunda ruh acı çekmeye başlar ve bedene de yansıyan anormal davranışlar görülmeye başlar. Bu rahatsızlıklar günlük yaşamı olumsuz etkileyeceğinden kontrol altına alınması gereklidir ve öncelikle doğru tanı tanı koyularak tedaviye başlanması gerekmektedir.

Bipolar bozukluk, sosyal fobi, depresyon, madde- uyuşturucu bağımlılığı, obsesif-kompulsif bozukluk, anksiye bozukluk, stres bozukluğu gibi rahatsızlıklar en bilinen ve sık rastlanan hastalıklardır. Daha bilinmeyen ve tedavi edilememiş hastalıklar olduğundan belli bir sayı söylemek güçtür.

Ruhsal Hastalıklarda Tedavi Yöntemlerinden Birisi Olan İlaç Tedavisi Nedir?

Eskiden bu tür hastalıklar meydana geldiğinde sorunun zihinde olduğunu anlamayan insanlar çözüme hep başka yollarla ulaşmaya çalışmıştır. Ama gelişen tıp dünyasıyla be bilgi birikimiyle zihnin ne kadar önemli olduğunu ve rahatsızlıkların ana kaynağını tespit ederek çözümler tedaviler üretilmeye uygulanmaya başlanmıştır. Doğru teşhis ve tedavi uygulandığında hastanın iyileşme şansı yüksektir. Ayrıca ruhsal hastalıklarda ilaç tedavisi çok önemli olduğundan ilacın doğru olması ve dozunda olması gerekmektedir.

Terapiye vakit bulamayan ya da ter terapinin yetersiz kaldığı durumlarda ilaç tedavisi önemli rol oynar. Örneğin bipolar bozukluğa sahip olan hastanın mutlaka ilaç tedavisi kullanması gerekmektedir. Hastalığın boyutuna göre dozların verilmesi gerekmektedir. Başka bir örnek olarak ta depresyon tanısı koyulmuş hastaya genelde antidepresan ilacı verilmektedir. Ama bu ilaç alışkanlık haline gelmemelidir ve tedaviye hep terapi hem de uygun dozda kullanılarak sağlığa kavuşulmalıdır.

İlaç Tedavisinin Zararı Var Mıdır?

Doktor gözetiminde uygun dozla kullanıldığı sürece zararı yoktur. Her ilaçta görülebilecek yan etkiler görülmektedir. Herkes tarafından bilinen ama yanlış olan, kısırlık, bağımlılık, kilo alıp verme gibi durumlar görülmemektedir.